Van számodra pár egyszerű lépésünk, aminek a segítségével új szintre emelheted a fékbeállítási tudásodat.
1. Féknyereg igazítása
Lazítsd meg a féknyereg csavarjait, hogy mozgatni tudj az adapteren – forgasd meg a kereket – húzd meg a féket, és rögzítsd a csavarokat (ne teljesen) csak annyira, hogy a féknyereg pozícióban maradjon. Általában ez elég ahhoz, hogy középre álljon.
Ellenőrizd, hogy érintkezik-e még a fékbetét a tárcsával. Ha igen, nézz bele felülről, és kézzel állíts rajta.
Mindenképp ügyelj rá, hogy ne érj a féktárcsához kézzel.
2. Fékkar pozíciójának beállítása
Jelöld meg a kormányt a fékkar bilincsénél a számodra kényelmes pozícióban. Ezt valójában megteheted az összes többi irányítóegységen is. Profi szerelők által használt technika, ami biztosítja, hogy mindig ugyanoda kerüljenek az alkatrészek, ahol megszoktad és kényelmes.
3. Gyors rátöltés
Kérd szakember segítségét, ha nem rendelkezel a megfelelő szerelő szerszám szettel
Ha egy kis levegő ragadt a fékrendszerbe, akkor a fékkar végénél egy gyors rátöltéssel orvosolható a hosszú úton futó fékkar. Ez a kopott fékbetéteket is kijjebb helyezi.
Helyezd vízszintbe a fékkart, és győződj meg róla, hogy magasabb helyezkedik el mint a féknyerged, hogy a buborékok felfelé tudjanak mozdulni.
Nyisd meg a fékrendszert, és adj hozzá egy kevés fékfolyadékot – Húzd meg a fékkart párszor és figyeld, hogy a buborékok jelentkeznek-e. Óvatosan koppintsd meg a fékcsövet párszor, ezzel segítve a levegőt távozni. A fékkar mostanra már sokkal rövidebb úton kell, hogy járjon. Óvatosan távolítsd el a szerelő szettet. Zárd vissza a rendszert.
4. A fékkar szögének beállítása
Állítsd a fékkart az általad preferált szögbe. Egy digitális szögmérővel nézd meg, majd mentsd el az eredményt.
Legközelebb ez alapján könnyedén be tudod állítani a már megszokott állásba. Szintén egy profi szerelő tipp, amit rendszeresen alkalmaznak a versenyzők kerékpárjainak beállításához. Kísérletezz a többi alkatrésszel is.