Minden évben megmérettetjük két elektromos kerékpárunkat az Elektrorad Magazin éves tesztjén. 2023-ban City és Trekking kategóriába neveztük modelleinket. És hogy hogyan teljesítettek kerékpárjaink a teszten?

"A Gepida Pugio Pro Belt Nexus 8 egy kompakt kerékpár kevés karbantartást igénylő szíjhajtással és megnyerő motorral szerelve."

Olvasd el Pugio Pro Belt Nexus 8 modellünk teszt eredményét eredeti német nyelven az Elektrorad Magazin oldalán, vagy magyar vagy angol nyelven weboldalunkon.

Az eredeti cikk magyar nyelvű fordítása:

Pugio borító

GEPIDA PUGIO PRO BELT NEXUS 8: E-KOMPAKTKERÉKPÁR TESZTELVE

Gepida Pugio Pro Belt Nexus 8: Nagyvárosi mini-szélvész

A Gepida Pugio Pro Belt Nexus 8 egy kompakt kerékpár kevés karbantartást igénylő szíjhajtással és megnyerő motorral szerelve. Az e-bike teljesítménye a tesztben az alábbi.

Új logisztikai központ építése Budapesten, közvetlen értékesítés magánszemélyek részére Németországban is: a Gepida nagy növekedést tudhat maga mögött az elmúlt években, és minden igényt kielégítő elektromos kerékpárokat kínál. A Pugio Pro Belt Nexus 8 kompakt kerékpár matt szürke színben, alumínium vázzal kapható. Alacsony átlépési magassága, az enyhén ívelt üléscső, a kényelmes nyereg és a magasságban és dőlésszögben is állítható stucni kényelmet áraszt. Emellett az agyváltónak és a Gates szíjhajtásnak köszönhetően a karbantartási igénye minimálisra csökken.

A Bosch Active Line Plus motorral a magyarok egy olyan harmonikusan működő motorral szerelték fel a kerékpárt, amely a csökkentett háttérzajról ismert. A Pugio teljesen alkalmas túrázásra is, a változtatható csomagtartóval és a lenyűgöző 140 kg-os megengedett össztömeggel. Az egyetlen, ami kívánnivalót hagy maga után, az a kerékpár önsúlya: közel 25 kg, de az 55 milliméter széles abroncsok stabilitást adnak a bringának.

Agilis és kevés karbantartást igényel

A Speedlifter-nek köszönhetően a kormány magassága pillanatok alatt állítható, a Nexus váltó pedig már az elejétől precízen átkapcsolható a nyolc fokozaton a markolatváltóval. A némán futó Gates szíj meggyőzően járul hozzá a természetes vezetési élményhez. A motor négy fokozatban (Eco, Tour, Sport és Turbo) 40-270 % közötti rásegítést biztosít.

A Pugio a gumiabroncsok alacsony futófelületével figyelemre méltóan csendesen és agilisen suhan az aszfalton, de kanyarodáskor a váz merevségének enyhe gyengeségeit mutatja, és kissé szokatlanul rugalmas a stabilizáló kiegészítő merevítés ellenére, amely az alsó csőből a fejcsőbe nyúlik. A kétdugattyús fékrendszer viszont teljes pontszámot kap a precíz alkalmazásáért és biztonságáért.

Apropó: A világítás is csúcspontszámot érdemel, illetve a műanyag sárvédők a kiegészítő bordáknak köszönhetően megbízható védelmet nyújtanak esőben is.
 

Részletfotók az e-bike-ról

Pugio részlet1Pugio részlet2Pugio részlet3Pugio részlet4Pugio részlet5

Gepida Pugio Pro Belt Nexus 8 a tesztben: következtetés

A Gepida Pugio egy kompakt kerékpár a mindennapokra. A modern motor és az alacsony karbantartást igénylő hajtásrendszer megnyerő. A vázszerkezet azonban lehetne merevebb is.

Pozitívum: kevés karbantartást igénylő hajtásrendszer, töltőcsatlakozó kényelmes magasságban, örök vázgarancia, hordozó fogantyú a nyeregben

Negatívum: Nagy önsúly, ingadozó váz
 

pugio eredmény

Műszaki adatok és információk

Önsúly 24,7 kg
Megengedett max. tömeg 140 kg
Váz típus és méret Egy méret: 155-190 cm magassághoz

*Tesztelt vázméret

A Gepida Pugio Pro Belt Nexus 8 jellemzői

Váz Alumínium
Villa Merev alumínium
Fék Hidraulikus tárcsafékek, Shimano BR-MT200, 160/160 mm
Sárvédő Műanyag, SKS
Nyeregcső Alumínium, Gepida
Nyereg Selle Royal Astrale Gel
Váltó Agyváltó, Shimano Nexus, 8 fokozat
Világítás Elöl: Lezyne E65, 65 Lux / hátul: Trelock LS631
Gumiabroncs Schwalbe Big Apple, 20", 55 mm
Egyéb Gates szíjhajtás, csomagtartó (25 kg), opcionális: 400 / 500 Wh akkumulátor

A Gepida Pugio Pro Belt Nexus 8 meghajtása

Motor Középmotor, Bosch Active Line Plus G.3, 50 Nm, kijelző: Bosch Intuvia
Akkukapacitás 500 Wh
Hatótáv  > 50 km

Az oldalon szereplő szöveg forrása a BVA BikeMedia GmbH által generált tartalom. Közvetlen forrás: Radfahren.de