A 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet szerint kötelező jótállást vállalunk. A jótállás nem érinti a fogyasztó törvényen alapuló – így különösen szavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. A fogyasztó jótállási igényét a forgalmazónál érvényesítheti. A fogyasztó javítási igényével a Gepida szerviz(ek)hez is fordulhat.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy hiányában, ha a fogyasztó jótállási igényt kíván érvényesíteni, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot. A jótállási jegyet gondosan őrizze meg, a jótállás lejárta utáni időre is.
A jótállás időtartama:
- 10 000 Forintot elérő, de 100 000 Forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100 000 Forintot meghaladó, de 250 000 Forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 Forint eladási ár felett három év.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A nem megfelelő kezelés elkerülésére, kezelési és használati útmutatót mellékelünk a termékhez. Kérjük, hogy az abban foglaltakat tartsa be, mert a használati útmutatótól eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hibára, a jótállás időtartamán belül nem vállaljuk a díjmentes kijavítást, ennek javítási költsége a jótállási időn belül is Önt terheli. A forgalmazótól követelje meg a vásárláskor a jótállási jegy megfelelő kitöltését, a vásárlás napjának pontos feltüntetését. Egyúttal ellenőrizze, hogy a kerékpár azonosító adatai, megegyeznek-e a jótállási jegyen jól olvashatóan feltüntetett adatokkal.
A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása, nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés, vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése, a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.
Változhatnak a jótállási feltételek abban az esetben: ha a kerékpárt kölcsönzési céllal vagy egyéb, iparszerű céllal üzemeltetik, vagy azzal oktatást végeznek.
Nem vállaljuk továbbá a jótállás időtartamán belül a díjmentes kijavítást, a természetes elhasználódás miatt elkopott alkatrészekre, valamint a kerékpár azon káraira, amelyeket külső mechanikai vagy vegyi hatások okoztak / savas eső, egyéb légköri szennyeződés, állati és növényi anyagok stb./ A jótállásra kötelezettnek kell bizonyítani, hogy a hiba oka a termék Vásárlónak való átadása után keletkezett.
+1 illetve a +2 év kiterjesztett garancia
Az opcionálisan megvásárolható + 1, illetve a + 2 év kiterjesztett garancia feltételei megegyeznek a lentiekben leírt jogszabály szerinti 1 év / 2 év / 3 év jótállási feltételeivel.
A FOGYASZTÓT A JÓTÁLLÁS ALAPJÁN MEGILLETŐ JOGOK:
A fogyasztót, a 2002. évi XXXVI. törvénnyel módosított, Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 306-310.§-aiban, a 685. § e) pontja szerint a 151/2003 (IX.22.) Kormányrendeletben, valamint a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben meghatározott jogok illetik meg. A teljes leírást a termék használati útmutatója tartalmazza.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
1) Elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
2) Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégeznie. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kerékpár kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét, a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A javítás során a kerékpárba csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazónál, illetve a jótállási jegy mellékletében feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
Meghibásodás esetén
Jótállási javítást csak érvényes jótállási jegy alapján végezhetnek a jótállási jegy mellékletében feltüntetett szervizek.
- A fogyasztó a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni,
- Kellő időben közöltnek kell tekinteni a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást,
- A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős,
- Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
- Minden jótállás keretében történő javítás során ellenőrizze a javítási szelvények megfelelő kitöltését.
Garancia és panaszkezelési elérhetőségek
E-mail: aftersales@gepida.hu
Telefon: +36 1 400 6065 / 920 mellék