Óra fogaskerék sorból
- egy óramű
- egy küllő
- kombinált fogó
- melegragasztó
A megtisztított fogaskeréksort elemeire bontjuk szét, mivel csak a nagyobb fogaskerék tartományra lesz szükségünk. Illesszük be az óraművet a kazetta közepébe és rögzítsük azt melegragasztóval. A kombinát fogó segítségével hajlítsuk meg a küllőt a kívánt alakra úgy, hogy az támaszként szolgáljon a szerkezetnek.
Derék szíj használt külső gumiból
- egy kopott országúti külső gumi (kevlár peremes)
- egy övcsat
- lyukasztó
- tű és zsineg (esetleg egy erősebb tűzőgép)
Vágjuk el keresztbe a külső gumit és távolítsuk el a kevlár peremet egy éles olló segítségével. Ezután vágjuk le a kívánt hosszra. Egyik végét vágjuk formára, a másik végére pedig erősítsük fel az övcsatot. Lyukasztó segítségével üssünk kellő darabszámú lyukat. A korábban fennmaradó darabból vágjunk le egy kisebb darabot és készítsünk belőle bújtatófület. A fül rögzítésével már el is készült az öv.
Söralátét fogaskerekekből
- kopott fogaskerekek
- parafa lap
- olló
- golyóstoll vagy ceruza
- melegragasztó / pillanatragasztó
- lakk (esetleg színes festék)
A megtisztított fogaskerekeket helyezzük rá a parafa lapra. (Igény szerint a parafa felülete festhető.) Halványan rajzoljuk körül őket majd egy éles olló segítségével vágjuk ki a szükséges méretű kör lapokat. (Tipp: mindig egy kicsivel kisebb átmérőt vágjunk ki, mint a berajzolt méret). Ezután kevés meleragasztó / pillanatragasztó segítségével rögzítsük fel a fogaskerekeket a kivágott parafa lapokra. Vékony lakkréteg felvitele után már készen is vagyunk.